Beköszöntő

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XI. évfolyamának a 2. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a tanulók eredményességét befolyásoló tényezőkről, a kiskamaszok olvasási attitűdjéről és a hallásjavító eszközök használatáról olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik cikke az osztálytermi kommunikáció megértésével, a másik a digitális szövegfeldolgozó gyakorlatokkal foglalkozik.

Szemle rovat két IKT-ötlettárat és egy gyermeknyelvi tanulmánykötetet ismertet. A Kitekintő rovat egyik cikke egy határon túli pedagógusképző intézményt mutat be, a másik egy dél-európai magyar iskolából tudósít. A Mozaik rovat egy digitális bölcsészeti szakmódszertani pályázatról és egy anyanyelvi konferenciáról számol be. A Postaláda rovat leveleinek szerzői a nyelvjárási beszéddel kapcsolatos tapasztalataikról és saját tanítási ötleteikről írnak. Naptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – 2016-tól nemzetközi DOI-azonosítót kapnak.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Írják meg véleményüket a megjelent írásokról, és küldjék el saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat! Az írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre várjuk. Kérjük, hogy a beküldött anyagokat a honlapunkon található szerzői útmutató alapján készítsék el. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat. 

 A tízéves Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–