Beköszöntő

 

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XII. évfolyamának az 1. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban egy nyelvpedagógiai programnak az iskolai sikerességre gyakorolt hatásáról, továbbá a jegyzetelés folyamatáról és a tanárképzésben részt vevő hallgatók nyelvi ideológiáiról olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik cikke a nyelvjárások tanításával, a másik a szókincsmérő eljárásokkal foglalkozik.

Szemle rovat egybeszédtechnikai kötetet és új helyesírási munkafüzeteket ismertet. A Kitekintő rovatban egy nemzetközi olvasáskutatási projekt eredményeiről és egy határon túli kötetről jelennek meg írások. A Mozaik rovat egy kísérleti pragmatikai kutatócsoportot mutat be, illetve egy anyanyelv-pedagógiai konferenciáról közöl beszámolót. A Postaláda rovat leveleinek szerzői az anyanyelvi nevelés aktuális kérdéseiről írnak. Naptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – nemzetközi DOI-azonosítót kapnak.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Várjuk véleményüket a megjelent írásokról, saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat. A szerzői útmutató alapján készült írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre kérjük elküldeni. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 A tízéves Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége


 

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–