Beköszöntő

 

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XIII. évfolyamának az 1. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a nyelvjárási háttér és a második nyelv elsajátításának az összefüggéseiről, valamint a kisiskolások hangos olvasásának a kutatásáról olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik cikke a nyelvjárási beszéd megítélésével, a másik pedig az anyanyelvi ismeretek elsajátításának kognitív útjaival foglalkozik.

Szemle rovat egy helyesírási kötetet és egy módszertani weboldalt ismertet. A Kitekintő rovatban egy újvidéki anyanyelvi rendezvényről és egy a nyelvi alapú diszkriminációról szóló kötetről jelennek meg írások. A Mozaik rovatban egy helyesírási versenyről, valamint egy olvasáskonferenciáról tudósító beszámoló kap helyet. A Postaláda rovat leveleinek szerzői az anyanyelvi nevelés aktuális kérdéseiről írnak. Naptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – nemzetközi DOI-azonosítót kapnak.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Várjuk véleményüket a megjelent írásokról, továbbá saját munkáikat, beszámolóikat és javaslataikat. A szerzői útmutató alapján készült írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre kérjük elküldeni. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 A tizenegy éves Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–