Naptár

 

Tovább...

 

Nemzeti Kulturális Alap


Magyar Nyelvtudományi Társaság


Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozat


Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szakmódszertani Központ


Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központ


XIV. évfolyam

2021. 1. szám

Tartalom

Tanulmányok

Parapatics Andrea – Lengyel Zsófia: A regionális nyelvi háttér és a második nyelv elsajátításával kapcsolatos motivációk vizsgálata: egy kísérlet tanulságaiból

Juhász Milán: Az érvelő esszé értékelési szempontjainak megítélése pályakezdő és gyakorlott pedagógusok által

Grund Ágnes: Tanárjelöltek értékelő megnyilatkozásai az osztályteremben

Műhely

Andl Helga – Arató Ferenc – Orsós Anna – Varga Aranka: Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra

Hollóy Zsolt: A szleng mint nyelvváltozat tanítása digitális eszközökkel

Szemle

Szűts Zoltán: A digitális pedagógia elmélete (H. Tomesz Tímea)

Pompor Zoltán (alkotószerk.): Így mesélj, hogy olvasson. 12 fejezet gyakorlati tanácsokkal az olvasóvá neveléshez (Szabó Ildikó)

Kitekintő

Karmacsi Zoltán: „Róka у лісі живе”. Stratégiák az etnikailag heterogén családokban nevelkedő gyermekek nyelvi szocializációjában Kárpátalján (Márku Anita)

Sándor Anna − Tóth Katalin: Nyitragerencséri tájszótár. Sima Ferenc tájszóhagyatéka alapján (Presinszky Károly)

Mozaik

Keszler Borbála: Szathmári István, a tudós tanár

Boda Vivien Lilla – Horváth Gergely: Az első egy év tapasztalatai a „Tanítsunk Magyarországért!” programban – Bevezetés a mentori munka alapjaiba

Postaláda

Tóth Etelka: Új utakon a Simonyi-verseny

Podmaniczky Ágnes: Működik-e a generációk közötti szolidaritás? Élménypedagógia másképpen…

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–