Beköszöntő

 

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XIV. évfolyamának a 4. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a digitális oktatásról, a tizenévesek kommunikációjának a jellemzőiről, valamint a beszédhanghibával rendelkező gyermekek értékeléséről olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik írása az online tanórákon alkalmazható, a tanulói beszédidőt növelő feladatokat ismertet, a másik az anyanyelvi nevelés jó gyakorlataira mutat be példákat.

Szemle rovat egy, az olvasással és a szövegértés fejlesztésével foglalkozó kötetet, valamint egy nyelvészeti kiadványt ismertet. A Kitekintő rovatban a kárpátaljai magyar nyelvű oktatás lehetőségeiről és egy könyvsorozat utolsó kötetéről jelennek meg írások. A Mozaik rovatban egy anyanyelvi módszertani konferenciáról, valamint egy anyanyelv-pedagógiai kutatócsoportól olvashatnak beszámolókat. A Postaláda rovat leveleinek szerzői anyanyelvi nevelési módszerekről és a tehetséggondozásról írnakNaptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – nemzetközi DOI-azonosítót kapnak.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Várjuk véleményüket a megjelent írásokról, saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat. A szerzői útmutató alapján készült írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre kérjük elküldeni. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 A tizenhárom éves Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–