Beköszöntő

 

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XIV. évfolyamának a 3. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a pragmatikai kommunikációs zavarról, a szórend tanításának a kérdéseiről, valamint a beszédhanghibával rendelkező gyermekek értékeléséről olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik írása a magyar nyelv eredetének a tanítását mutatja be a projektmódszer alkalmazásával, a másik a memoriterek szerepével foglalkozik.

Szemle rovat egy kommunikációs gyakorlatokat tartalmazó kötetet, valamint egy módszertani honlapot ismertet. A Kitekintő rovatban egy anyanyelvi nevelési nemzetközi társaság tevékenységéről és egy német anyanyelv-pedagógiai folyóiratról jelennek meg írások. A Mozaik rovatban egy anyanyelvi műhelykonferenciáról, valamint egy kortárs mentorprogramról olvashatnak beszámolókat. A Postaláda rovat leveleinek szerzői a magyar szakos iskolai gyakorlatról és a tehetséggondozásról írnak. Naptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – nemzetközi DOI-azonosítót kapnak.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Várjuk véleményüket a megjelent írásokról, saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat. A szerzői útmutató alapján készült írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre kérjük elküldeni. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 A tizenhárom éves Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–