XIV. évfolyam

2021. 1. szám

Tartalom

Tanulmányok

Parapatics Andrea – Lengyel Zsófia: A regionális nyelvi háttér és a második nyelv elsajátításával kapcsolatos motivációk vizsgálata: egy kísérlet tanulságaiból

Juhász Milán: Az érvelő esszé értékelési szempontjainak megítélése pályakezdő és gyakorlott pedagógusok által

Grund Ágnes: Tanárjelöltek értékelő megnyilatkozásai az osztályteremben

Műhely

Andl Helga – Arató Ferenc – Orsós Anna – Varga Aranka: Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra

Hollóy Zsolt: A szleng mint nyelvváltozat tanítása digitális eszközökkel

Szemle

Szűts Zoltán: A digitális pedagógia elmélete (H. Tomesz Tímea)

Pompor Zoltán (alkotószerk.): Így mesélj, hogy olvasson. 12 fejezet gyakorlati tanácsokkal az olvasóvá neveléshez (Szabó Ildikó)

Kitekintő

Karmacsi Zoltán: „Róka у лісі живе”. Stratégiák az etnikailag heterogén családokban nevelkedő gyermekek nyelvi szocializációjában Kárpátalján (Márku Anita)

Sándor Anna − Tóth Katalin: Nyitragerencséri tájszótár. Sima Ferenc tájszóhagyatéka alapján (Presinszky Károly)

Mozaik

Keszler Borbála: Szathmári István, a tudós tanár

Boda Vivien Lilla – Horváth Gergely: Az első egy év tapasztalatai a „Tanítsunk Magyarországért!” programban – Bevezetés a mentori munka alapjaiba

Postaláda

Tóth Etelka: Új utakon a Simonyi-verseny

Podmaniczky Ágnes: Működik-e a generációk közötti szolidaritás? Élménypedagógia másképpen…

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–