X. évfolyam

2017. 1. szám

Tartalom

Tanulmányok

Major Hajnalka: Az Eötvös-szónokverseny beszédeinek retorikai elemzése

Józsa Krisztián – Fiala Szilvia – Józsa Gabriella: A klasszikus és a kortárs szövegek feldolgozásának hatása az olvasás affektív tényezőire

Laczkó Mária – Kovácsné Nagy Ibolya: A digitális technika hatása alsó tagozatosok írási, helyesírási és fogalmazási készségére

Műhely

Simon Gábor: Miért nehéz a szövegelemzést tanulni és tanítani?

Balogh Andrea: Digitális játékok az oktatásban

Szemle

Daniss Győző: Mit jelent? Diákszótár. Nyakhegedű, göreb, ösztöke. 3200 szó magyarázata 40 tematikus csoportban (H. Tóth István)

Zimányi Árpád szerk.: A tudományoktól a művészetekig (Asztalos Anikó)

Kitekintő

Kondratieva Natalia: Nemzetiségi oktatás egy oroszországi finnugor köztársaságban

Pávai Gyopár – Rakitai Réka: Anyanyelvünk megélése Manchesterben

Mozaik

Zs. Sejtes Györgyi: „Tudós tanárok – tanár tudósok” konferencia. Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése

Oszkó Beatrix: A Nyelvészeti Diákolimpiáról

Postaláda

Romanek Péter Zalán: Néhány gondolat a jelnyelv helyzetéről és elsajátításának különböző útjairól

Tószegi Attila: „Szépen magyarul” – Egy magyar nyelvi és irodalmi program története

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–