XV. évfolyam

2022. 4. szám

Tartalom

Tanulmányok

Asztalos Anikó: A tanári beszéd fatikus nyelvi elemei az osztálytermi diskurzusban

Váradi Krisztián: Kontaktushatások vizsgálata a kárpátaljai diákok nyelvhasználatában

Tary Blanka – Fejes József Balázs – Hódi Ágnes – Szenczi Beáta – Vígh Tibor: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási stratégiák tanítása I.

Műhely

Takács Judit: Az áru- és márkanevek tárgyalásának jellegzetességei az anyanyelvi taneszközökben

Antalné Szabó Ágnes: Az anyanyelvi órák zárása retorikai és szakpedagógiai nézőpontból

Szemle

Goda Beatrix – Péterfi Rita (szerk.): Szöveg nélküli képkönyvek. Elmélet és gyakorlat (Szabó Ildikó)

Fenyő D. György: Útikalauz a vershez (Lipódi Janka)

Kitekintő

Gürses, Beyza Nur – Bátyi Szilvia: A törökök anyanyelv-megőrzése: európai és magyarországi kitekintés

Lénárd András: Az Okos Doboz digitális feladatbank „Kárpát-medence – Külhoni régiók” digitális feladatgyűjteményének szerepe az anyanyelvi nevelésben

Mozaik

Liszkai-Peres Krisztina – Konok Veronika: A digitális bennszülöttek nyomában. Bemutatkozik az ELTE Alfa Generáció Labor

Márku Anita: Beszámoló a Nagy J. Béla helyesírási verseny Kárpát-medencei döntőjéről

Postaláda

Heller Gábor: Történetmesélő verseny a középiskolákban

Balogh Andrea: A videójátékok nyelve

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–