Naptár

2023. április 27–29.

AHEA – American Hungarian Educators Association

 

Tovább...

 

Nemzeti Kulturális Alap


Magyar Nyelvtudományi Társaság


Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozat


Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szakmódszertani Központ


Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központ


XV. évfolyam

2022. 1. szám

Tartalom

Tanulmányok

Neuberger Tilda: A mássalhangzó-hosszúság észlelése 1. és 2. osztályos tanulóknál: életkori és nemek közötti különbségek

Bátyi Szilvia – Airi Kemppainen: A második nyelv hatásai az anyanyelvre eltérő nyelvtanulási kontextusokban

Bajkó Edina: Az írott és hallott anyanyelvi szövegértés vizsgálata harmadik osztályban

Műhely

Imrényi András: Az iskolai mondatelemzés: helyzetkép és problémafelvetés

Gulyás Márk: Szerencsegyökér. Berniczky Éva novellájának retorikai elemzése

Szemle

Erdélyi Erzsébet (szerk.): A nyelvész – emberközelből. Grétsy László. (Suhajda Edit)

Sántha Attila: Székely szótár küssebb s nagyobbacska gyermekeknek és cinkáknak (Pál Helén)

Kitekintő

Gazdag Vilmos: Szláv elemek a kárpátaljai Beregszászi járás magyar nyelvjárásaiban (Csurman-Puskás Anikó)

Al-Sawalha, Mohammad – Parapatics Andrea: Az arab és az angol nyelv helyzetéről Jordániában

Mozaik

H. Tomesz Tímea – Balázs László: Kommunikáció tudatosan. Emlékezés H. Varga Gyulára

Tücsök Dorottya – Csárdás László: Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig 2. – az ELTE Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszékén működő gyermeknyelvi kutatócsoport szakmai konferenciája

Postaláda

Antalné Szabó Ágnes: A 15 éves folyóirat szerkesztőségének a felhívása az olvasókhoz

Juhász Milán: A lingvicizmus megjelenése az iskolai fogalmazásértékelésben

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–