XIII. évfolyam

2020. 3. szám

Tartalom

Tanulmányok

Kas Bence – Lukács Ágnes: „Hogy mondjam?” – a nyelvfejlődési zavar jelensége és hatása a fejlődésre

Kaján Anna – Deme Andrea: Nyelvi attitűdvizsgálat iskolások körében

Műhely

Tuba Márta: Az értékelés és a vizsga motiváló ereje

Murányi Sarolta: A narratív készség fejlesztési lehetőségei óvodáskorban

Szemle

Zs. Sejtes Györgyi: A Magyaróra című folyóirat margójára

Szabó Ildikó – Szinger Veronika: Kinek a feladata? Az össztantárgyi olvasásfejlesztés kihívásai a pedagógusképzésben (Boronkai Dóra)

Parapatics Andrea: A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés. Tények, problémák, javaslatok. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 209. (Márku Anita)

Kitekintő

Salah, Rania – Dridi, Taysir – Parapatics Andrea: Nyelvhasználat és (anya)nyelvi nevelés Tunéziában II.

Szabó Tamás Péter – Fenyvesi Kristóf – Gomathy Soundararaj – Tea Kangasvieri (szerk.): Everyday Creativity: Európai iskolák belső kreatív erőforrásainak erősítése finnországi példák alapján. Tanári kézikönyv (Wesselényi Tamás)

Mozaik

Gósy Mária: Tanítás, hogy átadjuk – kutatás, hogy megszerezzük az ismereteket. Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Program az ELTE-n

Antalné Szabó Ágnes: A megújuló Simonyi Zsigmond helyesírási verseny

Postaláda

Pankovics Gergő: A verbális rövid távú memóriáról és az oktatásban betöltött szerepéről

Csrepka Máté Barnabás: A São Pauló-i magyar közösség nyelvmegőrzésének nyomában „Kőrösi lencséin” keresztül

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–