Naptár

2024. április 15–19.

Egyetemi Anyanyelvi Napok

2024. április 20.

Eötvös József Kárpát-medencei középiskolai szónokverseny

2024. április 24. – május 3.

A magyar nyelv hete

 

Tovább...

 

Nemzeti Kulturális Alap


Magyar Nyelvtudományi Társaság


Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozat


Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szakmódszertani Központ


Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központ


XIV. évfolyam

2021. 2. szám

Tartalom

Tanulmányok

Adamikné Jászó Anna: Forradalmi és csataképek. Jókai novelláskötete a szabadságharc után

Kresztyankó Annamária: Hogyan beszéljünk a beszédről? Narratív és vizuális gyakorlatok az osztályteremben

Simon Viktória: A szövegértés mérése a történelemórán feldolgozandó szövegtípusokon 11. évfolyamos tanulók körében

Műhely

Könnyü Laura Krisztina: Vizualitás és kollaboráció az anyanyelvi órán

Kézdy-Brózik Vera – Lengyel Zsuzsa: Többszörös intelligencia a helyesírás-tanulás gyakorlatában

Szemle

Kovács Tibor Attila: Egy enciklopédikus igényű vállalkozás – Az Anyanyelvi és Irodalmi Nevelés folyóiratról és feladatairól

Nagy-Varga Zsolt: A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ segédletei

Kitekintő

Pásztor-Kicsi Mária (szerk.): Kétnyelvűség – Hátrány vagy esély? (Vas Edith)

Jan Gube – Fang Gao (eds.): The Multilingual Education: Education, Ethinicity and Equity in Multilingual Asian Context (Keresa Kumera Chali)

Mozaik

H. Tomesz Tímea: Anyanyelvi nevelés az online térben. Beszámoló a PeLiKon2020 – A digitális oktatás nyelvi dimenziói című konferenciáról

Tomori Tímea: Az anyanyelv-pedagógia korszerű kérdései a digitális térben. Beszámoló a XXV. OTDK Tanulás- és tanításmódszertani – tudástechnológiai szekciójáról

Postaláda

Kerekes Barnabás: Soha többé!

Raátz Judit: Minek nevezzelek?

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–