Naptár

2023. április 27–29.

AHEA – American Hungarian Educators Association

 

Tovább...

 

Nemzeti Kulturális Alap


Magyar Nyelvtudományi Társaság


Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozat


Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Szakmódszertani Központ


Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központ


IV. évfolyam

2011. 4. szám

Tartalom

Tanulmányok

Váradi Viola: A felolvasás és a spontán beszéd összevetésének pedagógiai vonatkozásai

Major Hajnalka: Reflektálás egy jelenségre – retorikai szempontból. Az emelt szintű magyar nyelvi és irodalmi érettségi érvelési feladatának vizsgálata

Scheuring Flóra: Egy tanárikérdés-típus diskurzusgrammatikai vizsgálata

Műhely

Fehér Éva – Galuska László: Szükséges minimum: tanítási színház és dráma Fodor Ákos verseiből

Parapatics Andrea: Pozitívan a nyelvjárásokról – az iskolában is

Szemle

Csizér Kata – Holló Dorottya – Károly Krisztina szerk.: Dinamikus csoport, dinamikus tanulás. A csoportdinamika szerepe a nyelvtanulásban (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 122.) (Bárdos Jenő)

Csík Tibor főszerk.: Könyv és Nevelés (Cs. Bogyó Katalin)

Kitekintő

Dremina Larisza – Tóth Etelka: Orosz nyelv a posztszovjet térségben

Kiss Szilvia: A francia helyesírás tanítása

Mozaik

Trencsényi László: Civil tanévnyitó – óratorta a Grundon

Bondzsér Zita: Tehetségháló a tehetséggondozás szolgálatában

Postaláda

Hangodi László: A tapolcai iskolamúzeumban

Szekrényesné Tahy Klára: Játékos „észforgatás” Dunaharasztiban

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–