XVII. évfolyam

2024. 2. szám

Tartalom

Tanulmányok

Steklács János: Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében. Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései

Szenczi Beáta – Fejes József Balázs – Vígh Tibor – Hódi Ágnes – Tary Blanka: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása II.

Szabó Gergely – Boda Kata – Marczell Soma – Bodó Csanád: Kollaboratív írás a tanárképzésben: egy részvételi pilotvizsgálat tanulságai

Műhely

Sz. Tóth László: Egy 10 éves vitaklub története és jó gyakorlatai

Major Tünde Kármen: Az érzelmi intelligencia fejlesztése az óvodai anyanyelvi nevelésben

Szemle

Horváth László: Gondolatok az Édes Anyanyelvünkről

Juhász Valéria: A beszédfejlődés segítése és a nyelvi tudatosság fejlesztése a sikeres olvasásért és tanulásért. Papír-ceruza-dobókocka játékgyűjteménnyel óvodásoknak és kisiskolásoknak (Hódi Ágnes –Tóth Edit)

Kitekintő

Istók Béla – Lőrincz Gábor – Török Tamás – Baka L. Patrik (szerk.): A helyesírás-tanítás aktuális kérdései (Ribná Barbara)

János Imre Heltai – Eszter Tarsoly: Translanguaging for Equal Opportunities. Speaking Romani at School (Pazonyi Judit)

Mozaik

Fejes József Balázs: Bemutatkozik az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport

Nagy Dóra: Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig 3. – beszámoló egy gyermeknyelvi szakmai konferenciáról

Postaláda

Schirm Anita: Nyelvészet mindenkinek

Tóthné Eszes Éva: 30. jászsági helyesíró verseny

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–